با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

استانداردهای لازم برای عکس محصولات

می‌خواهید محصولی برای فروش در اینترنت بگذارید؟ در کنار اطلاعات عددی و متنی از محصول، به عکسی از آن هم نیاز دارید.
یک عکس خوب می‌تواند کلی اطلاعات به مشتری بدهد و در تصمیم مشتری به خرید محصول‌تان تاثیرگذار باشد. در ادامه چند راهکار ساده ولی موثر برای داشتن یک عکس خوب از محصول می‌خوانید..

 

1- حداقل کیفیت عکس ها 800 پیکسل باشد
2. حجم فایل تصویر بیش 150 کیلو بایت نباشد.

3.  تصاویر ترجیحا مربع باشند . ولی در صورت نیاز ازمستطیل ایستاده می توانید استفاده کنید.  مدل مستطیل خوابیده قابل قبول نیست.( عکس شماره 1)

 
4- نباید بخشی از محصول از کادر بیرون رفته باشه.( عکس شماره 2)

 

 


5- بهتر است که عکس در محیط گرفته شود.  در بهترین حالت عکس باید بتواند کارکرد خودش را نشان دهد. مثلا اگر ماده ای خوراکی است در محیطی و تزیین شده. ولی نباید تزیین به حدی باشد که عکس اصلی الشعاع قرار بگیرد . یا مثلا یک کیف دوشی روی دوش و بدن انسان بسیار بهتر نمود دارد.( عکس شماره 3)

 
6- اگر تمایل به استفاده از پشت زمینه  دارید ، تا حد امکان ساده باشد.( عکس شماره 4)

 
7- به هیج وجه در تصاویر کالا چهره انسان مشخص نباشد.( عکس شماره 5)

 
8-در تصاویرتان نباید لوگو و آرم موسسه و یا شرکت و برندی خاص معلوم باشد.


9-به هیچ وجه از تصاویر اینترنتی به جای تصویر محصول خود استفاده نکنید.
10-متناسب با نوع محصول تعداد تصاویر فرق خواهد کرد. مثلا یک شیشه رب انار واقعا یک عکس بیشتر نمیخواهد .ولی می توانید کاربرد آن را در غذایی پخته شده به نمایش بگذارید. (عکس شماره 6)

 
11- اگر کالا حالتهای متفاوت دارد و وجوهی دارد که در یک عکس پیدا نیست ، حتما  تصاویر لازم که گویای دیگر بخشهای کالا باشد را تهیه کنید ..مثلا برای کیف قطعا یک عکس کافی نیست . پشت و روی کیف متفاوت است . اینکه درون کیف چه حجمی دارد و وچند محفظه درون آن است  .(عکس شماره 7)

 
11 - حتما عکس مدل بسته بندی که محصول در آن به دست مشتری میرسد را بگذارید.( عکس شماره 8 )

 
12- عکس های دسته جمعی و گروهی از محصول و یا عکس پشت ویترین استفاده نکنید ( عکس شماره 9)

 
13 - از محصولاتی که فریم  و قاب دارند ، از عکس برداری زاویه دار بپرهیرید و تا حد امکان عمود به قاب عکس بگیرید.( عکس شماره 10)

 
14- برخی مخصولات خصوصا در صنایع دستی ، تشخیص اندازه واقعی کالا کمی سخت است. لذا از اجسامی در کنار کالا در تصویر برداری استفاده کنید که حدود اندازه کالا را بتوان حدس زد. اشیایی مثل سکه یا خودکار . که همه با اندازه آنها آشنا هستند.( عکس شماره 11 )

 

 
15- و در نهایت اینکه از تصاویری استفاده کنید که خودتان رغبتی به خرید آن داشته باشید (عکس شماره 12)

 

 


 

 تهیه کننده : آقای محدثی ، عکاس، طراح و گرافیست باسلام

13 خرداد 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ارتقا و بهبود غرفه

نظرات سایر کاربران
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
سلام. درود بر شما این یکی از گویاترین آموزش های باسلامی بود.
یه ویدیویی هم قبلا برای آموزش عکاسی از محصول درست کرده بودید الان پیداش نمی‌کنم. فکر می‌کنم تو تلگرام دیده بودم. اونم اگر در قالب یه پست باشه خوبه. شایدم گذاشتید و نمی‌دونم.
اگر لینک چندتا فروشنده که عکس‌های خوبی از محصولات‌شون گذاشتن رو هم می‌ذاشتید خیلی خوب می‌شد.
سپاس
گندمکار
گندمکار
گندمکار
ممنون خیلی عالی بود
نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )